Протидія булінгу

Булінг (цькування) — діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого

лд
ОРГАНІЗАЦІЇ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ ПРОБЛЕМАМИ БУЛІНГУ В УКРАЇНІ
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінг в КЗ «ДНЗ №3 ВМР» на 2024-2025 н.р.

№ з/п Назва заходу Відповідальний Термін виконання
1. Видання наказу по КЗ «ДНЗ № 3 ВМР» «Про запобігання та протидію булінгу» Завідувач Грудень 2024
2. Створення комісії з розгляду випадків булінгу
(цькування) в закладі (далі – Комісія)
Завідувач Відповідно до термінів, вказаних у наказі
3. Розслідування встановлених фактів булінгу (цькування) відповідно чинного законодавства та в межах повноважень Комісія У разі
виявлення випадку
4. Розміщення нормативно-правових
документів, телефонів довіри на інформаційних стендах та веб-сайті ЗДО для
ознайомлення батьківської громадськості
Вихователь-
методист
Постійно
5. Консультації для сімей здобувачів освіти
при вступі дітей до ЗДО із Законом України «Про охорону дитинства» (розділ
2. Права та свободи дитини ст. 8, 10)
Завідувач,
вихователь – методист
Постійно
6. Невідкладне інформування, у разі
виявлення випадку булінгу, відповідних органів, визначених Законом України від
18.12.2018 № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»
Завідувач У разі
виявлення випадку
7. Круглий стіл «Проблема булінгу в закладі дошкільної освіти» Завідувач,
вихователь – методист
Січень 2025
8. Надання психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу. Завідувач, вихователь-
методист
За запитом
9. Бесіди із здобувачами освіти щодо набуття
умінь та навичок ненасильницької поведінки
Вихователь – методист, вихователі всіх вікових груп Постійно
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причених до булінку (цькування)

  • В разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, повідомляються уповноважені підрозділи органів Н
  • та в межах повноважень здійснюють контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в освітньому закладі.
  • Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.
  • аціональної поліції України та Служби у справах дітей.
  • Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.
  • Керівником освітнього закладу або уповноважені ним особи відповідно чинного законодавства

Порядок подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити керівника освітнього закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2. На ім’я керівника закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).

3. Завідувач закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник освытнього закладу та інші зацікавлені особи.

5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Скажи булінгу «Ні!»: 5 мультфільмів, які навчають цінувати кожного

1. «Жив собі чорний кіт». Мультфільм про те, як живеться чорному коту. Через людські забобони з ним ніхто не спілкується, тому він опинився у повній ізоляції. Всьому причина – чорний колір його шерсті. Що відчуває кошеня, наскільки йому сумно і самотньо? Про це ніхто навіть не замислюється. Щоб не мати клопіт, усі його намагаються обійти десятою дорогою. Однак варто котові забруднитися у білу фарбу – ставлення до нього вмить змінюється.

2.Мультфільм «Про пташок» Історія про зграю горобчиків, які спілкуються між собою, сидячи на дротах. До них прилетіла доброзичлива чуднувата пташка, зовсім не схожа на них, тому горобці не прийняли її до гурту, хоча вона цього хотіла. Щоб позбутися настирної гості, спільнота горобців спочатку її ігнорує. Потім закльовує, намагаючися зігнати зі спільного дроту, не розуміючи, які саме наслідки це може мати для них самих.

3.«Вірте у любов, вірте у Різдво» Це історія про їжачка на ім’я Генріх, який уперше прийшов до нового класу. Він би з радістю подружився з однолітками, однак спілкуватися і гратися йому заважають колючки, через які він і сам страждає. Минає час, і напередодні Різдва Генріх помічає, що однолітки шепочуться і сміються за його спиною. Коли засмучений їжачок виходить на шкільне подвір’я, його чекає несподіванка – подарунок від однокласників, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!

4.«Курка, яка несла всяку всячину». Це історія про курку, яка мріяла про діточок, і одного разу вона знесла 7 яєць, з яких вилупилося 6 курчаток і один… маленький екскаваторчик. На відміну від чорного кота, не зважаючи на те, що екскаваторчик був не такий, як курчата, батьки його любили і ставились так само, як і до інших.

5.«Гидке каченя» – всесвітньо відома казка данського письменника Ганса Крістіана Андерсена. Вперше вона була опублікована у 1843 році. Це історія про маленьке лебеденя, яке з незрозумілих причин потрапило до родини качок. Тільки-но вилупившись із яйця, воно отримало прізвисько Гидке каченя за свою непоказну зовнішність, відмінну від «родичів».

Нормативно правові документи щодо протидії булінгу

1. Закон України “Про освіту”.
2.Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»
3.Лист МОН України 29.01.2019 №1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти, педагогічних працівників щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»
4. Наказ МОН України від 28.12.2019 №1646 “Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування щодо запобігання булінгу”
5. Лист МОН України від 14. 08. 2020 року №1/9-436 “Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження протидії булінгу (цькуванню)”
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Інтервал між літерами
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування